SUARAKAN YANG HAQ UNTUK MENEGAKKAN YANG HAQ! KERANA YANG ADA HANYALAH YANG HAQ SEMATA ....

March 19, 2013

Telanjang dan Mengumbar Aurat

"Hai anak Adam, janganlah sekali-kali kamu dapat di tipu oleh syaitan sebagaimana ia telah mengeluarkan ibu bapamu dari Shurga, ia meninggalkan dari keduanya pakaiannya untuk memperlihatkan kepada keduanya auratnya. Sesungguhnya ia dan pengikut-pengikutnya dapat melihat kamu dari suatu tempat yang kamu tidak dapat melihat mereka. Sesungguhnya Kami telah menjadikan syaitan-syaitan itu pemimpin- pemimpin bagi orang-orang yang tidak beriman."
(QS. Al-A'raaf:27)

Sheikh Salim bin Ied al-Hilali mengatakan nash al-Quran ini patut direnungi untuk memahami hakikat peperangan yang telah terjadi antara Iblis dan manusia.

Peringatan Allah ini merupakan pembongkaran rahsia langkah-langkah syaitan, berbagai cara dan pintu masuk yang digunakannya, serta sumber-sumber dan berbagai bentuknya.

Syaitan telah mengeluarkan ibu-bapa kita, Adam dan Hawa, dari Shurga dan mencabut pakaian keduanya, sehingga keduanya menjadi telanjang. Itu semua ditimpakan oleh musuh keduanya dengan sebab kealfaan mereka kepada Rabb-nya, serta mempeturutkan bisikan dan pengelabuan syaitan.

Peringatan dan bahan renungan Ilahi ini akan mudah difahami, apabila Anda memperhatikan bahwa ciri khas kaum Jahiliyyah- zaman dulu dan sekarang adalah telanjang dan mengumbar aurat. Syi'ar-syi'ar nya adalah penyesatan, bergelimang dosa dan fitnah sebagai perlaksanaan dari perbuatan syaitan dan penerapan langkah Iblis.

Nukilan dari Maqaami usy-Syaithaan fii Dhau-il Kitaan wa Sunnah ash-Shahiihah-penulis ;
Sheikh Salim bin Ied al-Hilali..(melumpuhkan Godaan Syaitan)

No comments:

Post a Comment