SUARAKAN YANG HAQ UNTUK MENEGAKKAN YANG HAQ! KERANA YANG ADA HANYALAH YANG HAQ SEMATA ....

September 8, 2014

Hati-hati Jangan Tertipu Dengan Berita Palsu

Sesungguhnya saat ini fitnah berita-berita palsu sangat meleluasa memenuhi media masa melalui akhbar, Internet, di bermacam-macam situs-situs. 

Bukan saja orang awam, tertipu dengan berbagai cerita dusta, propaganda dan karut marut, bahkan orang-orang intelek dari berbagai bangsa dan agama, juga termakan dengan fitnah ini, terutama berita negatif tentang 'Islam'.

Baru-baru ini masyarakat kita dibuat kecuh dengan tomahan berita dusta  mengenai pembongkaran makam Nabi shallallahu alaihi wa sallam.

Juru bicara Kepimpinan Umum untuk Urusan Masjid Al Haram dan Masjid Nabawi, En Ahmad Al Manshur menegaskan supaya para peneliti dan media tidak menyibukkan diri dengan hal hal yang dapat menimbulkan fitnah lebih lagi hal yang berhubungang dengan al Haraimain. 


Begitu juga selama ini pengganasan selalu dikaitkan dengan agama Islam, akhbar dan media memerangi umat Islam dan mengaitkan orang-orang Mukmin dengan metology yang dibawa oleh kelompok 'pengganas' itu, walhal mereka jauh dari Islam. Malangnya ramai manusia lebih suka memetik berita tanpa penyelidikan. Sehingga mereka yang benar-benar beriman mengikuti Al Quran dan AsSunnah juga di curigai, di sangkakan pengganas...

No comments:

Post a Comment