SUARAKAN YANG HAQ UNTUK MENEGAKKAN YANG HAQ! KERANA YANG ADA HANYALAH YANG HAQ SEMATA ....

February 26, 2016

Pesona Hikmah Ulama yang Terpenjara..

Ibnu Taimiyyah menulis semasa didalam penjara;
"Apa yang bisa diperbuat oleh musuh-musuhku terhadap diriku? Sesungguhnya shurga dan tamanku ada di dadaku (iman dan ilmunya.) Kemana saja aku pergi, maka ia akan selalu bersamaku, tidak pernah berpisah denganku. Jika aku dipenjara, maka itu merupakan khalwat (menyendiri) bersama Allah). Jika aku dibunuh, maka itu merupakan keshahidan. Dan Jika aku diusir dari negeriku, maka itu merupakan tamasya."

"Sekiranya aku menginfakkan emas sepenuh penjara ini, menurutku hal itu tidak bisa menyamai rasa syukurku atas nikmat terpenjara ini."

[petikan dari: Ulama Membujang yang Terpenjara.] oleh Syaikh Abdul Fattah

No comments:

Post a Comment