SUARAKAN YANG HAQ UNTUK MENEGAKKAN YANG HAQ! KERANA YANG ADA HANYALAH YANG HAQ SEMATA ....

February 11, 2015

Tanggung jawab pewaris Nabi hari ini

Syaikh Zayd al-Madkhalee rahimahullah berkata:-

Diatas pundak orang-orang berilmu dari Ummat ini ~ pewaris Nabi yang mulia, Rasul-rasul yang agung, dan keindahan bintang-bintang bumi~ untuk mempersiapkan diri mereka untuk menyebarkan petunjuk Allah; yang mana Allah memberi petunjuk kepada sesiapa yang di kehendaki-Nya dari kalangan hamba-Nya di seluruh dunia, Utara ke Selatan, Timur ke Barat!

Keatas merekalah tanggungan menyebarkan risalah ini, tidak teragak-agak dalam menggunakan segala cara (yang syar'i) dalam berdakwah. Masyarakat harus mendapat manfaat dari mereka dalam menjalani kehidupan ini dengan baik dan berberkah.

(Melalui pengetahuan ilmu dan penyebaran nya) orang-orang kafir akan memeluk Islam, yang tanpa haluan akan sedar, yang jahil akan belajar, yang keliru dapat petunjuk dan orang yang melakukan dosa terang-terangan akan merasa malu terhadap Allah. Berapa ramai manusia hari ini yang terkena fitnah dan amat sedikit orang yang mempunyai kelayakan dalam mengobati luka-luka mereka, dan menyembuhkan penyakit syahwat dan Syubuhat mereka, sementara mengharapkan melihat wajah Allah dan Shurga-Nya nanti.
Allahul Musta'an 
https://dawatussalafiyyah.wordpress.com/2015/02/10/it-is-upon-them-to-prepare-themselves-to-spread-the-guidance-of-allah/

No comments:

Post a Comment