SUARAKAN YANG HAQ UNTUK MENEGAKKAN YANG HAQ! KERANA YANG ADA HANYALAH YANG HAQ SEMATA ....

November 7, 2015

Benturkan pendapat jika bertentangan dengan Sunnah..

Saat ini kaum muslimin seluruhnya terserang fitnah baik di sadari atau tidak, dirasakan atau tidak. Fitnah dunia; terbukanya aurat, pakaian seksi, bank-bank riba, ber macam hiburan, alangkah banyaknya lagi fitnah yang tidak mempunyai ubat !
Fitnah agama; bid'ah yang meluas, penyelewengan kaum Syiah, kaum Liberal, Sufi dengan amalan-amalan mereka yang jauh dari syariat Islam..

*Semua itu tidak dapat diatasi dengan pidato, tetapi berubat dengan kembalinya kita kepada Allah, dengan taubat kita semua kepada Allah, baik engkau sebagai pemerintah atau rakyat, penguasa badan agama atau masyarakat awam, semua bertaubat kepada Allah supaya Dia mengangkat dari kita azab ini, juga fitnah pembunuhan kejam, peperangan, saling benci, dengki, dan semua fitnah yang tidak teratasi penanggulangnya. 

Kita kembali kepada Allah dan Sunnah Rasulullah shallallahu alaihi wa sallam serta menggigitnya dengan kuat dengan gigi geraham, sampai pun kalau engkau menganggap baik sesuatu perkara ... kalau engkau berpandangan bahwa pendapatmu, pendapat fulan, atau pendapat fulan lebih cocok dengan masa ini, sedangkan Sunnah tidak serasi lagi dengan masa ini, maka benturkanlah pendapatmu dan pendapat semua fulan itu ke tembok lalu berpegang teguhlah dengan Sunnah Rasulullah shallallahu alaihi wasallam.... * (Al-Fawaakih, halaman 192)
Dipetik dari "Nasehatku untuk Ahlus Sunnah" oleh Asy-Syaikh Muqbil bin Hadi Al-Wadi'i. 

No comments:

Post a Comment