SUARAKAN YANG HAQ UNTUK MENEGAKKAN YANG HAQ! KERANA YANG ADA HANYALAH YANG HAQ SEMATA ....

June 22, 2015

Diwaktu yang Sangat Genting Nasehat untuk Ahlus Sunnah!

Berbagai fitnah telah merata, keburukannya telah merajalela di berbagai tempat hampir di seluruh lapisan masyarakat Muslimin. Ditengah gelombang samudera fitnah itu telah banyak manusia yang jatuh berguguran, terseret oleh derasnya arus, terombang-ambing di permainkan ombak, banyak pula yang terdampar ditepi yang tidak dikenali. Tidak akan selamat darinya selain orang-orang yang dikehendaki oleh Allah keselamatannya.

'Sesungguhnya keadaan kaum muslimin telah sampai kepada keadaan kritis yang sangat menyedihkan saat ini, semua masyarakat yang kita hidup ditengah-tengahnya telah hilang meleleh. Mereka tidak membantu kita dalam kebaikan. Oleh kerana itu, hendaknya kita antusias memelihara waktu kita agar tidak hilang sia-sia bersama semua masyarakat itu.' (Ghaarutul Asyrithah I/275)

Diwaktu yang sangat genting ini dimana seluruh kejahatan bersatupadu untuk membinasakan Ahlus Sunnah berserta da'wahnya, sebab ia satu-satunya yang menghadang angkara murka dan menghilangkannya dengan hujjah yang nyata.

Setelah seorang Muslim dikaruniai hidayah Islam, ia maseh butuh atas hidayah kedua, Yaitu Sunnah. Betapa banyak dari umat ini yang menyimpang disebabkan tidak meniti jalan as-Sunnah seperti cara beragamanya para Sahabat radiyallahu ajma'in. Dan kerananya, ramai dari mereka yang beragama dan beramal tidak sesuai Sunnah, alias beramal Bid'ah.

Dari itu ditengah derasnya gelombang fitnah akhir zaman yang ditandai dengan kemunculan nya Jama'ah jama'ah yang mengklaim diatas fondasi Islam,maka "Tegar di Atas Manhaj Salaf" adalah suatu kemestian. Allahul mustaan .
Sumber bacaan: "Tegar di Atas Sunnah, Ibarat Menggenggam Bara Api" kompilisi para ulama, dan "Nasehatku untuk Ahlus Sunnah" oleh Asy- Syaikh Muqbil bin Hadi Al-Wadi'i .

No comments:

Post a Comment