SUARAKAN YANG HAQ UNTUK MENEGAKKAN YANG HAQ! KERANA YANG ADA HANYALAH YANG HAQ SEMATA ....

June 16, 2015

Peperangan yang lebih dahshat!

Suatu hari Ibnu 'Umar radiyallahuanhu pernah didatangi oleh dua orang pada saat fitnah Ibnu Zubair. Kedua orang itu berkata: "Sesungguhnya orang-orang telah berbuat kerusakan, dan engkau putera 'Umar, serta Sahabat Nabi, apa yang menghalangimu untuk berperang?"
Ibnu 'Umar menjawab: "Yang menghalangiku adalah Allah telah mengharamkan darah saudaraku."
Mereka berdua berkata lagi: "Bukankah Allah telah berfirman; 'Dan perangilah mereka itu sehingga tidak ada fitnah lagi?'"  [Al-Baqarah : 193]
Ibnu 'Umar pun menjawab: "Kami telah berperang sehingga tidak ada lagi fitnah dan keta'atan hanya untuk Allah. Sedangkan kalian hendak berperang dengan tujuan agar terjadi fitnah dan supaya segala macam keta'atan untuk selain Allah." 
(HR. Bukhari dari Nafi') re: Tafsir Ibnu Katsir/ 2:193.

Fikirkanlah! Kumpulan yang 'berjihad' atas nama Islam, sebaliknya mereka telah berperang serta menebarkan jaring fitnah terhadap agama Islam dan penganutnya. 
Sementara Pihak-pihak berwenang 'berperang minda' terhadap kumpulan yang dianggap 'radikal' sebenarnya mereka berperang dengan tujuan agar terjadi fitnah yang lebih besar dan supaya segala macam keta'atan untuk SELAIN Allah. 

Dari itu jangan merasa hairan di era teknologi yang serba canggih ini maseh ada kaum yang menyembah kubur, meminta tolong pada mayit 'wali-wali', percaya pada perkara-perkara 'ajaib', tempat-tempat baraqoh, berkaramah, mereka tidak dapat membezakan antara wali Syaitan dan wali Allah!
Sebab otak telah dicuci dengan 'Publik opini' (pendapat umum) bahwa kumpulan yang mengikuti jalan Salaful Ummah, adalah kumpulan 'radikal', ekstrimis, yang harus di perangi. 
Janganlah kita tertipu dengan 'peperangan' mereka yang hanya bertujuan mempertahankan amalan kebid'ahan, Kesyirikan dan lebih dahshat lagi mempromosikan nya. Allahul mustaan.
Hanya kepada Allah tempat kita mengadu dan meminta Pertolongan. 

No comments:

Post a Comment