SUARAKAN YANG HAQ UNTUK MENEGAKKAN YANG HAQ! KERANA YANG ADA HANYALAH YANG HAQ SEMATA ....

June 19, 2015

Ini sebabnya mereka enggan keluarkan fatwa pasal Rokok

Sebuah 'dokumen rahsia' daripada (BAT) British American Tobacco telah memberi amaran bahwa ada pandangan 'ekstrimis' dari negara-negara yang fundamentalis seperti Afghanistan yang perlu di waspadai oleh penguasa global, kerena keteguhan 'ulama' nya dalam berfatwa.

Salah satu dari dokumen arkib ini menyebut "Seorang muslim yang mempersoalkan 'hukum rokok' amnya, akan menjadi ancaman pada penguasa global dan perindustrian rokok, dan ia di katakan 'fundamentalis' yang ingin kembali pada undang-undang Syariah.'

Dari itu tidak hairan jika industri tembakau cuba mentafsir semula ajaran Islam dan merekrut sarjana Islam dalam usaha untuk melemahkan larangan merokok dibanyak negara-negara Islam. 

Dari tahun 1970- hingga lewat 1990-an syarikat tembakau tidak serius untuk mengambil berat tentang ajaran Islam. Pada tahun 1996 dokumen dalaman British American Tobaco (BAT,) memberi amaran bahwa, kerana penyebaran 'pandangan ekstrimis' dari negara-negara fundamentalis, industri ini perlu "menyediakan senjata untuk melawan taufan." 

Sebab itu tidak hairan mengapa maseh ada pihak berwenang yang enggan keluarkan fatwa pasal rokok, walaupun sudah jelas zat keharamannya!
Allahul mustaan!

No comments:

Post a Comment