SUARAKAN YANG HAQ UNTUK MENEGAKKAN YANG HAQ! KERANA YANG ADA HANYALAH YANG HAQ SEMATA ....

September 21, 2015

Muka pemesanan..

Jika seseorang ingin melakukan sesuatu perjalanan jauh, ia akan membuat muka pemesanan atau tempahan tiket berbulan sebelumnya. Maka mengapa tidak membuat tempahan 'Babur Rayyan'...
Rasulullah Shalallaahu ‘Alahi Wasallam bersabda, “Sesungguhnya di dalam surga itu terdapat pintu yang bernama Rayyan. Orang-orang yang berpuasa akan masuk lewat pintu itu pada hari Kiamat. Tidak ada orang selain mereka yang masuk bersama mereka. Ditanyakan: Di mana orang-orang yang berpuasa? Kemudian mereka masuk lewat pintu tersebut dan ketika orang yang terakhir dari mereka sudah masuk, maka pintu itu ditutup kembali dan tidak ada orang yang akan masuk lewat pintu itu.” (HR. Muslim)

Puasa satu hari Arafah (tanggal 9 Dzulhijjah), aku berharap kepada Allah, Dia akan menghapuskan (dosa) satu tahun sebelumnya dan satu tahun setelahnya. Puasa hari ‘Asyura’ (tanggal 10 Muharram), aku berharap kepada Allah, Dia akan menghapuskan (dosa) satu tahun sebelumnya.” (HR. Muslim, no 1162, dari Abu Qatadah).
Semoga Allah Ta'ala memudahkan kita semua membuat tempahan pintu Rayyan, dengan RahmatNya..beramal shalih sesuai dengan syaratnya...amiin..

No comments:

Post a Comment